ვერსაჩე - Versace

Versace – მისი ლოგო დაკავშირებულია ძველბერძნულ მითოლოგიასთან.მასზე გამოსახული იყო მითოლოგიური პერსონაჟი მედუზა,რომელიც თავისი მზერით ქვად აქცევდა ადამიანებს.თვითონ დიზაინერს ჯანი ვერსაჩეს (Gianni Versace) იზიდავდა კლასიკური თემატიკა,ისტორია და ძველი კულტურა.მისი ბრენდის ლოგოც შეიქმნა მის სამოდელო სახლში 1978 წელს.


შანელი - Chanel

Chanel – პირველად ეს ლოგო მსოფლიოსათვის ცნობილი გახდა 1925 წელს.ხოლო სურათი გამოსახული იყო მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე ცნობილ სუნამოს ბოთლზე – Chanel #5.არსებობს ორი ვერსია ლოგოს შექმნის თაობაზე.პირველის თანახმად იგი შექმნა მიხაილ ვრუბელმა ჯერ კიდევ 1886 წელს.მეორე ვერსიის თანახმად კი იგი უბრალოდ წარმოადგენს წარმატების სიმბოლოს.


კელვინ კლაინი - Calvin Klein

Calvin Klein – ეს ბრენდი დაარსდა 1942 წლის 19 ნოემბერს.მისი ლოგოც იმ პერიოდში შეიქმნა,მაგრამ გარკვეული მიზეზების გამო იგი ცნობილი გახდა მხოლოდ 30 წლის შემდეგ.სწორედ მაშინ მან გამოუშვა ჯინსის ახალი კოლექცია,რომელზეც დატანილი იყო მისი ლოგო -CK. მოგვიანები იგი ლოგოს იყენებდა არა მხოლოდ გრენდის წარმოსაჩენად,არამედ კოლექციების გამოსაყოფათაც.მუქი პერი ლოგო გამოიყენებოდა ისეთ ტანისამოსზე რომელიც მაღალი საზოგადოებისთვის იყო განკუთვნილი,ნაცრისფერი – შემთხვევით ტანისამოსზე,ხოლო თეთრი – სპორტულზე.


ბურბერრი - Burberry

Burberry Prorsum – ამ ბრენდის ისტორია თარიღდება 1856 წლით, როდესაც ტომას ბარბერმა (Thomas Burberry) გახსნა მაღაზია, სადაც ყიდიდა მზა ტანსაცმელს. დიზაინერმა შექმნა წყალგაუმტარი მასალა -გაბარდინა- რომლითაც კერავდა ჯარისკაცების ქურთუკებს.1901 წლისათვის მას უკვე ყავდა მსხილი შემკვეთები.სწორედ ამ დროიდან გამოჩნდა მისი ლოგოც – მხედარი დროშით ხელში,რომელზეც გამოსახულია «Porsum».დღეს კი ეს ლოგო შეგიძლიათ ნახოთ ნებისმიერ ნაწარმზე.


ლაკოსტე - Lacoste

Lacoste – ამ ბრენდს დიდი ხნის ისტორია და კარგი რეპუტაცია გააჩნია.მის ლოგოს ყველა იცნობს, ვისაც ცოტა შეხება მაინც აქვს მოდასთან.1993 წელს ჟან რენე ლაკოსტამ (Jean Rene Lacoste) დააარსა კომპანია, რომელიც უშვებდა მაისურებს ჩოგბურთისთვის.თვითონ იგი იყო ცნობილი სპორტსმენი და სპორტულ წრეებში სარგებლობდა ზედმეტსახელით “ალიგატორი”.ერთხელ მისმა მეგობარმა ჟანა რენემ მას ხუმრობით დაუხატა პატარა ნიანგი,რომელიც შემდეგში გახდა მისი ლოგო და დღეს მთელს მსოფლიოში არის ცნობილი.


გუჩი - Gucci

გუჩი 1921 წელს გუჩიო გუჩის მიერ იქნა შექმნილი. მას 6 შვილი ჰყავდა და აქედან ერთ-ერთმა მოიფიქრა ცნობილი ბრენდის ლოგო 1933 წელს, რომელიც გადაჯვარედინებულ G-ებს გვაჩვენებს. გასაკვირია, თუმცა ორი G არამხოლოდ გუჩიო გუჩის ინიციალებს გამოხატავს, არამედ იგი ადრე ცხენის აქსესუარებსაც აწარმოებდა.

პუმა - Puma

ადოლფ დესლერის, ძმამ რუდოლფ დესლერმა, შემდგომში ახალი ბრენდი - რუდა შექმნა (ასე ეწოდებოდა მას თავდაპირველად) ამ ლოგოშიც, რაღათქმაუნდა მფლობელის ინიციალები იყო შესული, თუმცა მისი დიზაინი ძალზედ განსხვავდებოდა იმ დიზაინისგან რომლითაც დღეს ჩვენ პუმას ვიცნობთ, როგორც ამბობენ ის რუდოლფმა თავად შექმნა. მხოლოდ 1960 წელს ფირმის რებრენდინგი მოხდა და ახალი ლოგო ჩამოყალიბდა.

ადიდასი - Adidas

ადიდასი 1948 წელს ადოლფ დესლერის მიერ იქნა შექმნილი, იმის შემდეგ როდესაც მამამისის ფირმა: Gebrüder Dassler Schuhfabrik დაიშალა.
კომპანიას თავდაპირველად Addas ეწოდა, როგორც მისი მფლობელის ინიციალების გაერთიანება.
რამდენიმე თვის შემდეგ, ადდასს, ადიდასად გადაკეთდა, რადგანაც ადოლფს მისი მეგობრები ხშირად ადის ეძახდნენ.
სამი დახრილი ხაზი, რომელც კომპანიის ლოგოს სიმბოლოა, 1950 წელს ფინური კომპანიის, კარჰუ სპორტის მიერ იქნა შექმნილი.
ამ ლოგოთი, მათ ადიდასის პოპულარობას გაუსვეს ხაზი სამ სხვადასხვა კონტინენტზე.

ნაიკი - NIKE

ნაიკი, ბერძნული ქალღმერთის ფრთის სიმბოლოა. ეს დიზაინი 1971 წელს, კაროლინ დევიდსონის მიერ იქნა შექმნილი, რომლისთვისაც მას მხოლოდ და მხოლოდ 35 $ გადაუხადეს. კაროლინს ეს სამუშაო, ნაიკის ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა ფილიპ ნაითმა შესთავაზა, რომელმაც განაცხადა, რომ არ მოსწონდა ნაიკის ლოგო, თუმცაღა დარწმუნებული იყო, რომ ის წარმატებას მოუტანდა. მოგვიანებით, როდესაც ნაიკი მსოფლიო ბრენდი გახდა ფილიპმა კაროლინს ბრილიანტის ბეჭედი და ამასთან კონვერტი გადასცა ნაიკის აქციებით, რითიც მან უღრმესი მადლობა გადაუხადა გოგონას.

სეისმური ტალღები - Seismuri talgebi

როცა ქანები იმსხვრევა, მეზობელ ქანებს გამოთავისუფლებულ ენერგიას გადასცემს. ამ ენერგიას სეისმური ენერგია ეწოდება. ის მიწაში სეისმური ტალღების სახით გადაადგილდება. სეისმური ტალღები ქანებში თითქმის ისევე გადის, როგორც ოკეანური ტალღები _ წყალში. ზოგი ტალღა დედამიწის სიღრმეში მოძრაობს, ზოგი კი მის ზედაპირზე. ზოგი ქანებს ვერტიკალურად არხევს, ზოგი კი _ ჰორიზონტალურად. ზოგი ტალღა ქანებს კუმშავს და წელავს. სწორედ სეისმური ტალღები არხევს მიწას და შენობებს მიწისძვრების დროს.


Âñ¸ íåîáõîäìîå äëÿ äâèæêà DLE