რით შეიძლება მარხვის დროს ხორცის შეცვლა



მარხვის პერიოდში მცენარეული პროდუქტები, რომლებიც ცილებს შეიცავს, რაციონის უმთავრეს ნაწილს შეადგენს. რა შეიცავს ცილებს დიდ რაოდენობას?

მზესუმზირა, ნიგოზი, ხორბალი და პარკოსნები(გაროხი, ლობიო, ოსპი, ბარდა, სოია).

პარკოსნები მარხვის დროს ცილების მთავარ წყაროს წარმოადგენენ, თუმცა მათ მძიმე საკვებ პროდუქტებს უწოდებენ. პროდუქტის საკვები ღირებულების მიხედვითი ზოგჯერ ამ პროდუქტებში ცილების შემადგენლობა ხორცში ცილების შემადგენლობასაც აღემატება. იმისათვის რომ ორგანიზმის მაგალითად ლობიოს მონელება გუადვილდეს მას რაც შეიძლება მეტი ბოსტნეული უნდა დავუმატოთ.

სოია მაგალითად 100 გრამ პროდუქტში 35 გრამ ცილას შეიცავს. მისი დიდი რაოდენობით გამოყენება ენდოკრინულ სისტემაზე უარყოფი გავლენას ახდენს.

არაქისს ბევრი თხილად მიიჩნევს, თუმცა ის პარკოსანია. არაქისი ცილების გარდა ბევრ ცხიმასაც შეიცავს. ამის გამო უკეთესია ბოსტნეულთან ერთად მირთმევა. ასევე, შესძლებელია არაქისის ზეთის გამოყენება, რომელიც ყველა თვისებას ინარჩუნებს.

თხილი შეიცავს ცილებს, ასევე საკმრისად კალციუმსა და ფოსფორს.

ნიგოზში ბევრი რაოდენობის ცილებია თავმოყრილი, ისევე როგორც ცხიმების(70%-მდე). ნიგოზი შეუცვლელია ათეროსკლეროზის დროს, კვებავს ნერვულ სისტემას.

მარცველულში ცილების გარდა ასევე ბევრი სასარგებლო მინერალი და ვიტამინია.

კაკაო ასევე შეიცავს ცილებს. 100 გრამ კაკაოში 25 გრამია ცილაა. უნდა გავითვალისწინოთ რომ აქ მშრალი კაკაოს ფხვნილი მოიაზრება.


წყარო: http://news.ge/
































ტექსტის სანახავად გაიარეთ რეგისტრაცია.