ხერხემლის მასაჟი და სამკურნალო ვარჯიშები



მასაჟი


სკოლიოზი ხერხემლის რთული დაზიანებაა, რომელიც გამოიხატება მისი გამრუდებით ფრონტალურ სიბრტყეში, მარჯვნივ ან მარცხნივ. არსებობს სკოლიოზის ორი სახესხვაობა: C-ს მაგვარი ანუ მარტივი (ხერხემალს აქვს ერთი გამრუდება) და შ-ის მაგვარი ანუ რთული (ხერხემალს აქვს ორი ან მეტი გამრუდება სხვადასხვა მხარეს). მასაჟი რეკომენდებულია სკოლიოზის ნებისმიერი ხარისხის დროს. სკოლიოზის ჩამოყალიბების თვალსაზრისით ყველაზე საშიშია ინტენსიური ზრდის (6-8, 10-14 წელი) და სქესობრივი მომწიფების (გოგონებში - 10-13 წელი, ვაჟებში - 11-14 წელი) პერიოდები. დაავადების პროგრესირების ალბათობა იმატებს, როდესაც ამ საშიშ პერიოდში უკვე არსებობს რენტგენოლოგიურად დადასტურებული პირველი ხარისხის სკოლიოზი.
ხერხემლის მასაჟის დროს გამოიყენება კლასიკური მასაჟის ძირითადი ილეთები - ხელსმა, სრესა, ხერხვა, დაზელა, მოთელვა, დარტყმითი ილეთები, ვიბრაცია და სხვა. ზოგადი მასაჟის შემდეგ გამრუდების საწინააღმდეგო მხარეს ტარდება კუნთების მომადუნებელი მასაჟი, ხოლო შეზნექილობის მხარეს - მასაჟი დასაჭიმავად და კუნთების განსამტკიცებლად. სკოლიოზის დროს მასაჟი ამცირებს ხერხემლის გამრუდებას, განამტკიცებს კუნთოვან კორსეტს, აუმჯობესებს ლიმფისა და სისხლის მიმოქცევას, ამცირებს დაღლილობას, ტკივილს. შესამჩნევი შედეგის მისაღებად უნდა ჩატარდეს არანაკლებ 12 სეანსისა, მე-4-დან მე-8-მდე - ყოველდღიურად, მე-8-დან მე-12-მდე - დღეგამოშვებით. სამკურნალო მასაჟის, სამკურნალო ტანვარჯიშის, ფიზიოთერაპიის და სხვა მეთოდების კომპლექსური გამოყენება საშუალებას იძლევა, მიღწეულ იქნეს სასურველი შედეგი. მთავარია, ყველა ეს მეთოდი გამოყენებულ იქნეს პროფესიულ დონეზე და თანამიმდევრულად.

[center]სამკურნალო ვარჯიში[/center]

ხერხემლის ოსტეოქონდროზის პროფილაქტიკისა და მკურნალობისთვის არსებითი მნიშვნელობა აქვს სპეციალურ ტანვარჯიშს. ვიდრე დამოუკიდებლად ვარჯიშს შეუდგებოდეთ, აუცილებელია, კონსულტაცია გაიაროთ სპეციალისტებთან (ნევროპათოლოგთან, ორთოპედ-ტრავმატოლოგთან, სამკურნალო ფიზკულტურის ექიმთან). სამკურნალო ტანვარჯიშის ჩატარება შეგიძლიათ დღის ნებისმიერ მონაკვეთში. ურიგო არ იქნება, დილით, ადგომისთანავე, შეასრულოთ რამდენიმე ვარჯიში (მაგალითად, მწვავე პერიოდის 1-ელი, მე-3, მე-13, მე-17, მე-20 ვარჯიშები), შემდეგ ჩაიტაროთ დილის ტუალეტი და გააგრძელოთ ვარჯიში ექიმის მითითებისამებრ. ვარჯიშის დროს უნდა გეცვათ ისეთი ტანსაცმელი, რომელიც არ შეგზღუდავთ, მაგრამ არც გაგაციებთ. უმჯობესია, ჩაიცვათ შალის სპორტული კოსტიუმი. ზოგიერთი ვარჯიში შეგიძლიათ შეასრულოთ (და სასარგებლოც არის) მუშაობის დროს (მაგალითად, რემისიის პერიოდის 1-ელი ვარჯიში).

გახსოვდეთ:
ვარჯიშის დროს ტკივილის აღმოცენება სიგნალია იმისა, რომ უნდა შეამციროთ მოძრაობის ამპლიტუდა და ინტენსივობა ან შეწყვიტოთ ვარჯიში. ვარჯიშმა სარგებლობა რომ მოგიტანოთ:
ივარჯიშეთ ყოველდღიურად.
ივარჯიშეთ მონდომებით, ნელი ტემპით. თვითნებურად არ შეცვალოთ ვარჯიშის ფორმა, სიჩქარე და ინტენსივობა.
არ შეიკავოთ სუნთქვა ვარჯიშის დროს.
პერიოდულად კონსულტაციისთვის ეწვიეთ ექიმს, არ დაუმალოთ, თუ ვარჯიშის დროს გაწუხებთ უსიამოვნო შეგრძნებები ან ტკივილი.
































ტექსტის სანახავად გაიარეთ რეგისტრაცია.