ვეგეტარიანელობა და მისი დადებითი მხარეები...



თავდაპირველად ვეგეტარიანელობას საფუძვლად დაედო ეთიკური პრინციპები, ვიდრე დიეტური - ცხოველების მიმართ თანაგრძნობა, პასიური მონაწილეობა მათ ხოცვაში.

აბსოლიტური ვეგეტარიანელები არა მარტო არ მიირთმევენ ცხოველურ წარმოშობის საკვებს, ისინი არ იყენებენ არც ცხოველის ტყავისგან დამზადებულ ტანსაცმელს და ფეხსაცმელს, არც პრფიუმერულ კრემებს, არც მატყლს და ა.შ.

რამდენადაა სასარგებლო ვეგეტარიანული კვება ჩვეულებრივათან შედარებით? ან არის კი უფრო სასარგებლო?

სუფთა საკვებს, ჯანმრთელობის სასარგებლოს მიეკუთვნება რძე და რძის პროდუქტები, ხილი, ბოსტნეული, მარცვლეული, თხილი და კაკალი ყველა სახეობის, მწვანილი და სანელები, ნაკლებად მძიმეა თევზი, ხოლო მძიმე საკვებია ხორცი, კვერცხი, რომელბსაც მივყავართ , სისუსტის, სიბერის, სიზარმაცის მდგომარეობამდე.

ის რომ შევზღუდოთ ხორციანი კერძის რაციონი თანამედროვე მედიცინა გვირჩევს ყველანაირი დაავადების დროს. თანაც ასაკის მატებასთან ერთად ხორციანი და რძიანი საკვების მიღების მოთხოვნილება კლებულობს ორგანიზმში - კლებულობს ფერმენტების გამოყოფა, რომელიც გვეხმარება მძიმე საკვების მონელებაში.

ვეგეტარიანელები ნაკლებად უჩივიან ზედმეტ წონას, გულსისხლარღვთა და ონკოლოგიურ დაავადებებს, შესაბამისად ცხოვრობენ დიდხანს და რა თქმა უნდა ვეგეტარიანელები არ სვავენ ალკოჰოლურ სასმელს და ესეც დიდწილად უწყობს ხელს სიცოცხლის გახანგრძლივებაში.

შეიძლება თუ არა ვიკვებოთ ცხოველური, ფრინველი და თევზის ხორცის გარეშე?

ეს შესაძლებელია! კარგად შედგენილი რძიანი და მცენარეული საკვები შეიცავს ყველა იმ კომპონენტს რასაც ხორცი. შესანიშნავად გამოიყურებიან ის ადამიანები ვინც არ იღებს ხორცს, ისინი გაცილებით აქტიურები და ძლიერები არიან. შეგიძლიათ სცადოთ თქვენც, ერთ დღეს მიირთვით რძეზე მომზადებული ბურღულეული ფაფა და მეორე დღეს ხორცის ბივშტექსი კვერცხით, ნახავთ როგორ მოდუნდებით ხორცის მიღების შემდეგ, აუცილებლად მოგინდებათ ძილი და ნაკლებად აქტიურები იქნებით, ხოლო მცენარეული ფაფების და სალათები მიღების შემდეგ საოცრად მსუბუქად, ჯანმრთელად და აქტიურად იგრძნობს თავს.

ვეგეტარიანელობა სასარგებლოა იმ შემთხვევაში თუ თქვენი რაციონიდან ხორცს ამოიღებთ სრულად და მას ჩაანაცვლებთ მაგ: კაკლით, თხილით, წიწიბურათი, რძით და ყველით აუცილებლად, ზღვის კომბოსტოთი, ეს ყველაფერი ცვლის ხორცს. წინააღმდეგ შემთხვევაში თქვენ შეიმცირებთ თქვენს რაციონს სასიცოცხლოდ აუცილებელი ელემენტებით.
გადავიდეთ თუ არა სრულ ვეგეტარიანობაზე?

თუ თქვენ სულიერი თვალსაზრისით გნებავთ სრულად ამოიღოთ ცხოველური წარმოშობის საკვები თქვენი რაციონიდან მაშინ კი, - ხოლო თუ თქვენ გინდათ ჯანმრთელობის გაუმჯობებსების თვალსაზრისით, მაშინ უარი უნდა თქვათ ფრინველისა და ცხოველის ხორცზე და დატოვოთ თევზი. თევზი მიეკუთვნება ნაკლებად მძიმე საკვებს, ამიტომ გირჩევთ თქვნს რაციონში მის დატოვებას, აგრეთვე რძის პროდუქტები. ამას გარდა ვეგეტარიანულ მენიუში არ შედის ხორცზე უარესი მძიმე პროდუქტები როგორიცაა თეთრი ფქვილი და ტკბილეულობა!

ვეგეტარიანობაზე გადასვლა ერთერთი მნიშვნელოვანი ნაბიჯია რაც შეიძლება გააკეთოთ თქვენს ცხოვრებაში, ამიტომ დაფიქრებაა წინასწარ საჭირო, ექიმთან კონსულტაციების გავლა. ექიმი კარგად აგიხსნით მოუტანს თუ არა ვეგეტარიანობა თქვნს ორგანიზმს ჯანმრთელობას!

წყარო: mary.ge
































ტექსტის სანახავად გაიარეთ რეგისტრაცია.