სად ვიპოვოთ ზამთარში “მზის ვიტამინები?”



ცნობილია, რომ ზამთარში ორგანიზმი განიცდის ვიტამინების ნაკლებობას. ექიმი-დიეტოლოგები გვასწავლიან, თუ როგორ ვლინდება ეს უკმარისობა და გვთავაზობენ ზოგიერთ რეკომენდაციას, როგორ შევივსოთ ვიტამინები.

A ვიტამინის უკმარისობის ნიშნებია მშრალი კანი, მტვრევადი თმა, გამონაყარი და ფურუნკულები. უტყუარი სიგნალია “ქათმის სიბრმავე”, რომელიც ემართებათ კარგი მხედველობის ადამიანებსაც. A ვიტამინს შეიცავს რზე, კარაქი, კვერცხი, სტაფილო და ნარინჯისფერი ხილი.

როგორც ცნობილი, D ვიტამინი ეხმარება ორგანიზმს კალციუმის ათვისებაში. მისი უკმარისობა ვნებს გულს, ძვლებსა და სისხლს. ბავშვებში იწვევს რაქიტს. D ვიტამინით მდიდარია თევზის ქონი, ცხიმიანი თევზი, კარაქი. ის არ იშლება თერმული დამუშავების დროსაც კი, პირიქით, შეუძლია”თვითწარმოქმნა” მზის სხივების მეშვეობით. ამიტომ ზამთრის მზიან დღეებში დაეშურეთ მზის სხივებს, რაც შეიძლება მეტი ისეირნეთ.

C ვიტამინი აძლიერებს იმუნურ სისტემას ბაქტერიებისა და ვირუსების წინააღმდეგ საბრძოლველათ. მისი უკმარისობის დროს იწყება ღრძილებიდან სისხლდენა, ფრჩხილები იმტვრევა, ადამიანი თავს სუსტად გრძნობს, იპყრობს აპათია და დეპრესია. C ვიტამინს ჩეიცავს ისპანახი, ფორთოხალი, ლიმონი, კივი, ვაშლი, მწვანე მუხუდო.

B ჯგუფის ვიტამინების უკმარისობის ნიშანია თვალების წვა, ალერგია, ნივთიერებათა ცვლის დარღვევა, წვრილი კაპილარების სკდომა, B ვიტამინს შეიცავს საფუარი, გაღივებული ხორბალი, წიწიბურა, სოკო, ბურღული, ძროხის ღვიძლი, რძის მჟავე პროდუქტები.

წყარო: week.ge
































ტექსტის სანახავად გაიარეთ რეგისტრაცია.